11 Aralık 2011 Pazar

Kurdelalı Kurabiye ve minik yardımcım....

 





Malzemeler :
- 3 su bardağı un
- Yarım paket kabartma tozu,
- 2 adet yumurta
- 1 adet portakal kabuğu rendesi
- 100 gr margarin ( eritilmiş )
- 2,5 su bardağı pudra şekeri

Süslemek isterseniz kurdela :)

 Önce toz olan malzemeler elenerek bir kapta karıştırılır, ardından yumurta ve portakal kabugu margarin karıştırılır.
Sonra tüm malzemeler aynı kapta buluşur.
Merdane ile orta incelikte açtığımız hamurumuz kalıp ile kesilir. Eğer kurdela ile süslemek isterseniz.
Pipetlerden, silgili kalemlerin silgisini çıkarıp ya da tükenmez kalemlerin arka kısımlarından faydalanabilirsiniz.
Ben pipet kullandım daha steril geldi ggözüme, kalem yıkamakla uğraşmak istemedim,
hem yumuşak malzeme olduğundan içindeki küçük hamur parçaları kolay çıkıyor :)

Eğer denemek isterseniz şimdiden afiyet olsun :)

Not : Fotoğraftaki keçeleride ben yaptım, acemi işi elime iğne bata çıka...
         Etamin iğnesi kullandım dikemedim, dikiş iğnesiyle de elimi deldim.
         Yapmaya tövbe etmedim ama, o noktaya çok yakın bir yerlere gedim :)




2 yorum:

  1. Yeniyıl kurabiyeleriniz hazır anlaşılan:) Böyle yardımcıyada can kurban,nasılda mutlu :))maşallah allah nazarlardan korusun onu ,çok şeker ,tabağınıza bayıldım ayrıca ,çok severim süslütabakları,süslü fincanları.Afiyet olsun,keelerin çok başarılı tebrik ediyorum,devam etmelisin,sevgiler:)

    YanıtlaSil
  2. Kurabiyelerde, keçelerde çok güzel görünüyor, etamin iğnesiyle olmaz arkidişim :) batmaz normal iğne yeterli aslında ama sert keçe aldıysan zor, o zaman yorgan iğnesi kullan, ama yinede zor olur. ben bu kurabiyelerden denemiştim olmamıştı :) zelihanın blogunda vardı, tabi o benim beceriksizliğim, kurdela delikleri hep kapanmıştı :))

    YanıtlaSil