10 Aralık 2011 Cumartesi

Bağırsak parazitimi var benim canımda ?



Biraz canım sıkkın bugün. Sanırım kızımda bağırsak paraziti var.
Yavrum hiç kilo alamıyor, zaten hiç olmayan iştahı tamamen gitti.
Biraz araştırma yaptım, sanki tüm belirtiler var gibi...
Eşime de kalsa stres yapma doktora gider baktırırız diyor.
Öyle diyordaaaa, o süreç nasıl geçecek gaita tahlilinde 1 seferde çıkamayabiliyormuş.
Peş peşe defalarca tekrar edilmesi gerekiyornuş.
Kızım zaten hastane ortamında hiç olmadığı kadar gergin olabiliyor.

Araştırmalarım çooook canımı sıktı. 1-2 metre bile olabiliyormuş.
Organlarda ( karaciğer ve dalak ) büyüme yapabiliyormuş.
Tekrar tekrar vücut kendiside üretebiliyormuş.


Birde aklımı karıştıran düşürme anı var...
Tedaviye başlandığında çoğu kez tek doz ve ardından 2-3 hafta sonra bir doz daha yeterliymiş.
Genelde çiğneme tableti veriyorlarmış. Eğer tadı kötüyse asla çiğnemez.
Birde düşürme aşaması varmış. Kesesiyle birlikte düşerse iyiymiş ama çok can yakıyormuş.
Yinede içeride Anası dedikleri dişisinin düşmesi en önemlisiymiş. Bir dişi günde 10.000 yumurta bırakıyormuş. Yani o düşmezse sil baştan tekrar...
Bu süreçte eğer varsa ve düşerse ben o kadar korkak ve panik biriyimki... Kızımı korkutmaktan korkuyorum.
Tedavide birlikte yaşayan tüm aile fertleri tedaviye dahil oluyormuş, yani bende de varsa kendimi düşünemiyorum bile :(

Tanı konması için gaita tahlilinde birşey çıkmaza ve şikayetler devam ederse, gece yatarken makat bölgesine koli bantı yapıştırılıyormuş ve uyurken o banda yapışıyorlarmış...
Buna gerek olursa asla bantta yapıştırtmaz ve baktırmaz...
Tabii tüm bunlar olurken ben ne halde olurum bilmiyorum.

Allahtan eşim hem soğukkanlı hemde çok ilgili bir baba, kızına da aşık.
Yani benden çok daha faydalı olacağına eminim.

Bu arada kızımın hiç sakat at ürünü yemesini istemiyorum. Fakat o da çok düşkün...
Evde yedirmesem misafirliklerde etkili olamıyorum.
Bende evde çok iyi piştiğinden emin olup bazen yediriyorum.
( en azından sadece benim kontrolümde yesin diye )
Çünkü dışarıda yediğinde tamamen çiğ bile yiyor.

Tüm çamaşırlar özellikle çarşaflar ve yastıklar kazanda kaynatılarak yıkanmalıymış.
Kapı kolları hergün çamaşır suyu ile silinmeliymiş.
Aslında çok düzenli olarak dip köşe kapı pencere temizliğine dikkat ederim.
Banyo-wc zaten her an elimiz üsütünde... Kızım ellerini tertemiz ve uzunca yıkar.
Yinede neden oldu bilmiyorum.... Hep kendime kızıyorum.... :(
Tabii bunlar varsayım, inşallah yoktur... En azından şu anda öyle düşünmek istiyorum...

Kızımda gözlemlediklerim:

- Karnı ağrıyor. ( Gerçi onu ayırt edemiyorum, arabada söylüyor yani yol tutuyorda olabilir )
- İştahsızlık ( O hep vardı ama, şimdi çoook zayıf geliyor gözüme, kilo kaybı tartıda yok )
- Uykusunda diş gıcırdatıyor ( O an makat bölgesine bakmamız gerekiyor ama, asla baktırmıyor sıkıyor kendini.

- Salyası şu an yok fakat eskiden vardı...
- Nefesi kokuyor. ( Yalnız boğazları da kızarmış )
- Kaşıntı problemimiz yok ama bazen tötüşüm acıyor diyor. :(
-  Kabızlık var ama yemek yemediğinden de olabilir. ( Şu ana kadar öyle düşünmüştüm. )

Yakınında bu parazitlerle uğraşan varmı düşürme aşaması çok acıtıyormu ve çokmu büyük?
Birşeyler yazın lütfen...





7 yorum:

  1. okudum uzun uzun yazmaya gelicem birazdan beyza oyun oynamak istiyor :) şimdilik kısa yazıyorum sonra gelip uzun uzun yazıcam, bence sizde parazit falan yok .)

    YanıtlaSil
  2. bu konuda hiç bir bilgim yok maalesef... ama çok çok geçmiş olsun... inşallah bir an önce iyileşir...

    YanıtlaSil
  3. Canım sen sanıyorum bu rahatsızlığı internetten araştırmışsın.Hastalık ve tedavileri konusunda felaket tellalı gibiler ve en kötü senaryoları yazıyorlar.Bende bazen rahatsızlığımı internetten araştırırdım aman allahım neler yazmışlar sanırsınki ben ölmüşüm...Doktora gidiyorum tahliller temiz her şey yolunda.Burayı pek dikkate alma derim.Anne olarak yavrun için tabiki endişeleniyorsun,hep endişelendik,bir dönem o tombul oğlum kupkuru bir deri bir kemik kaldı ne yapsam yemiyordu,sonra düzeldi,dönem dönem olacaktır,boğazı acıyorsa iştahsızlığı ondan olabilir,bizim zamanımızda şurup vardı iki kez kullanımlık bir kez verilir bir hafta sonra tekrar verilirdi kurt düşerdi.Anlattığına göe şimdi hap çıkmış,şurubun tadı muzlu gibi güzeldi,çiğ kabak çekirdeği bulabilirsen onu yedir kurt varsa kesesiyle düşer ve tamamen temizler,denenmiş ve kanıtlanmıştır:) Geçmiş olsun canım,endişelerinden kurtulmak için doktora götür çocuğunun hassas olduğunu baştan doktora söyle ki ona göre davransın,geçmiş olsun sevgiler...(destan yazdım:))

    YanıtlaSil
  4. İnternette belirtilere hastalık aramak adamı gerçekten hasta eder...
    Şekerim bence de en iyisi doktora götür, hem bildiğim kadarıyla gaita için evde yaptırıp kendin götürebiliyorsun, çocuğu huzursuz etmen gerek kalmaz... Kafan hiç karışmasın, doktorla konuş en iyisi :)

    YanıtlaSil
  5. geldim beyzayı uyutmadan, kendime zaman bulamıyorum, şimdi birde evdeye bütün herşey onun etrafında dönüyor :)
    Nazlıcım sen internetten okuyup okuyum kendini boşuna şişirmişsin, aynı benim yaptığım gibi :)
    1-2 metre solucan oluyormuş, senacığın bağırsakları ne kadarki o kadar solucan olsun, bence büyütme gider doktora yaptırırsın bir tahlil bazen ilk tahlilde çıkmıyor diyorlar ben bir kez yaptırdım inan şüphem kalmadı, sende içini rahat tut.
    kilo verme sadece kurtla alakalı olmaya bilir belki geniz et vardır, belki bademcik, belkide troitleri fazla çalışıyordur vs.vs.
    birde parazit varsa bile düşerken anlamıyorlar bile arkadaşlarımın çoçuklarından biliyordum.
    Kayınvalideme bahsettim beyza da parazitmi var acaba diye, biz eskiden içinde süt olan kovaya oturturtuk dedi, acaba denesek mi :)
    nazlıcım içini ferah tut benim içim senanın hiç bir şeyi yok diyor 6. his diyelim pek yanılmam :)
    Yanlız ağız kokusu devam ediyorsa, geniz etine baktır derim ben, beyzanında ağız kokusu vardı, geniz eti var dedi doktoru, aldırmadım ben, çünkü alerjisi olduğu için alerjinin azdığı zamanlarda büyüyormuş, yani aldırsakta yine büyür bizim çözümümüz alerjiyi düşürmek, 4.5.6 geniz eti ve bademcik yaşıymış bu yaşlarda çok sık rastlanırmış çoçuklarda gel sen bir gün şükrü bey'e git güzelce bir muayene ettir, türkiye hastanesinin k.b.b doktorlarıda çok iyi, aklına kötü şeyler getirme bak ne güzel yazmışsın belirtiler var ama şundan da olabilir diye, sen bir göster doktora haber bekliyorum merakla öpüyorum.

    YanıtlaSil
  6. Okuyan teşekkür ederim,inşallah kuzucuğum hiç hastalanmaz. :(

    Nuray, kabak çekirdeğini kayınvalidemde söyledi.
    Benim korkum düşerken kızımda korkar mı? Eğer varsa sık tekrar eder mi?
    İnşallah büyük sorunlar çıkmaz...


    Banu abla maalesef internetten yaptım tüm araştırmaları ve felaket senaryolarıyla boğdum kendimi... En iyi sonucu doktorda alacağız, umarım bir sorun çıkmaz...

    Filiz, canım inşallah birşey yoktur. Acaba koruyamadım mı diye kendime kızıyorum.
    Mustafa bey bizim doktorumuz randevuları doluydu, şükrü bey e gitmek hiç aklıma gelmedi.
    Mustafa bey ile Sena iyi anlaşıyorlar... Bakalım ondan randevu alıp götüreceğim. Düşerken anlamıyorlar demişsin bu içimi çok rahatlattı.
    Süte oturtmayı ilk defa duyuyorum.
    Yalnız eskiden tarlalarda anneler çalışırken yanlarında çocuklarını da götürürlermiş. Boğazına yılan kaçarmış bundan şüphelendiklerinde çocuğu ayağından tutup kaynayan süte baktırırlarmış yılan süte düşermiş...
    Ne kadar tüyler ürpertici...

    Yavrumu ve tüm yavruları korusun rabbim...

    YanıtlaSil
  7. Çiğ kabak çekirdeğini kuruyemişçilere sor ve yedir hem kuruyemiş olduğu için zevkle yer ,düştüğünü farketmez bile ,yani canı yanmaz .Tekrarda etmiyor kökten çözüm:)kışın satılan balkabağının içindede bulabilirsin...Gece gece aklıma geldi:))

    YanıtlaSil